Geçmişten Günümüze Egea Hikayesi

Reklam Verin Reklam Verin
Reklam Verin Reklam Verin
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geçmişten Günümüze Egea Hikayesi
#1
Serüven Murat 124 ile başlıyor...
[Resim: DRQkP3.jpg]

Murat 1241971 yılında Tofaş’ın Bursa fabrikasında Fiat 124 şasesine oturtularak Türkiye’de yabancı lisansla üretilen ilk otomobil.
Murat 124 1971-1977 arasında 134 bin 867 adet üretilmiştir. Kuş serisinin üretiminin başlamasıyla 1977 yılında üretimi durdurulmuştur. 1984 yılında Tofaş Serçe adıyla yeniden üretimine başlanmış, 1995 tarihinde bu kez tamamen durdurulmuştur.
1197 cc'lik motoru 65hp güç üretmekte ve aracı 170km/sa hıza çıkarabilmektedir
Murat adı Fiat markasının Türkiye'ye uyarlanmasıdır. Koç Holding ve Fiat bu isim değişikliğiyle Türk tüketicisine yerli bir otomobil sunumunu vurgulamak için yapılmıştır. Fiat, İspanya'da da aynı isim değişikliğini o zamanki ortağı Seat ile de uygulamış, İspanya'da satışa sunulan Fiat araçları Seat adıyla satılmıştır.
Fiat 124, Avrupa'da Yılın Otomobili yarışmasında 1967'de birincilik ödülünü almıştır.
2002 yılında çıkan ÖTV (Özel Tüketim Vergisi) indirimi ile yollardaki Murat 124'ler azalmaya başlamıştır. Yani 2002 yılından sonra devlet tarafından toplatılıp hurdalığa kaldırılmaya başlanmıştır. Ne kadar toplatılsada yollarda onu görmek hâlâ mümkün. Reklam filmleri ve sinema filmleri sayesinde bu Murat 124'e olan ilgi artmaya başlamıştır. Bu da antika otomobil sevenleri tetiklemiş ve toplum içinde "Hacı Murat" veya "Hacı Muro" diye adlandırılan otomobilleri modifiye yaparak trafiğe sürmeye başlamışlardır. İlk üretilen ve seri no 0001 olan Murat 124, Bursa'daki TOFAŞ Anadolu Arabaları müzesinde görülebilir.

Tofaş Şahin ile devam ediyoruz yolculuğumuza...
[Resim: N4zbZL.jpg]

Tofaş ŞahinTofaş tarafından 1988 ve 2002 yılları arasında üretilen İtalyan Fiat temelli Türk otomobilidir. Station wagon olan modeli Kartal aynı kasaya sahip daha yüksek donanım ve renk seçenekleri içeren modeli ise Doğan olarak adlandırılır. 1.4 ve 1.6 benzinli karbüratörlü ve enjeksiyonlu motorlara sahiptir. Ayrıca Türkiye dışında Mısır'da 2009, Etiyopya'da ise 2010 yılına kadar üretilmiştir

Şahin'in şasi kalıbı 1984'te İtalya'daki Fiat Regata adlı araçta kullanılıyordu. Bu aracın üretimi bittikten sonra Tofaş bu şasiyi satın aldı. Şasinin üzerinde biraz modifikasyon yaptı ve Türkiye'de Kuş Serisi olarak adlandırılan Şahin, Doğan ve Kartal olarak satışa sundu.

  • Güç: 80/5500 dev/dk (PS/DIN)

  • Ağırlık: 950 kg

  • Azami Hız: 180 km/h

  • Silindir Hacmi: 1.581 cc

  • Bagaj Kapasitesi: 460lt

  • Lastik Boyutları: 185/70/R14

  • Yakıt Kapasitesi: 50 lt

  • 0-100 hızlanma: 13.1 sn

  • 4 silindir 8 subaplı OHC motor
Sırada Tofaş Doğan

[Resim: B0q9WG.jpg]

DOĞANTOFAŞ'ın ürettiği modelidir. Arabanın tarihi Fiat'a dayanır. Türk markası olan TOFAŞ şasiyi satın alıp biraz modifiye yaparak 1978-2002 yılları arası TOFAŞ tarafından üretilip Türkiye'de satıldı. Tofaş DoğanTofaş tarafından 2002 yılına kadar üretilen Türk otomobilidir. Station wagon olan Kartal modelinin sedanı, Şahin'in üst donanımlı modelidir. Murat 131'in devamıdır.Tofaş Doğan'ın ilk modellerinde; elektirikli cam, far fıskiyesi gibi parçalar yoktu; ama diğer modellerde bu parçalar da eklenerek otomobil daha iyi bir hale geldi. Türkiye'de üretimi bitmiş olan Doğan'ın sadece 1.6 litre, 4 silindirlik motor seçeneği vardır. 6 değişik modeli vardır.

Şahin'den farklı olarak kapı ve koltuk döşemeleri, elektrikli camla ön camlar, jant çapı, araç rengine boyalı sisli tampon , alttan torpidolu göğüs, araç rengine boyalı aynalar, far çıtaları, direksiyon yükseklik ayarı ve 1996 sonrası hidrolik direksiyon ve direksiyon yükseklik ayarı, arka koltuk başlıkları, daha kalın kasa, 1998'e kadar olan SLX'lerde çelik jant özellikleri vardır. Doğan 1.6. i.e. versiyonunda yeniden kapaklı jantlara dönülmüştür ve depo sol tarafa alınarak aracın bagaj hacmi genişletilmiştir. Tüm i.e. Şahin ve Doğan'lara metalik renk seçeneği gelmiştir. (Metalik gri ve Barok kırmızı.)

Motor
  • Güç: 80/5500 dev/dk (PS/DIN)

  • Ağırlık: 1003 kg

  • Azami Hız: 190 km/h

  • Silindir Hacmi: 1.581 cc

  • Bagaj Kapasitesi: 460 lt

  • Lastik Boyutları: 185/70/R14

  • Yakıt Kapasitesi: 50 lt

  • 0-100 Hızlanma: 13,1 sn

  • 4 silindir 8 subaplı OHC motor
    Versiyonları
    • Tofaş Doğan S

    • Tofaş Doğan 1.6.

    • Tofaş Doğan SLX

    • Tofaş Doğan L

    • Tofaş Doğan SLX 1.6. i.e.

    • Tofaş Doğan 1.6. i.e.
Sosyal Medya Hesaplarımız
[Resim: facebook-color.png] [Resim: instagram-color.png] [Resim: twitter-color.png] [Resim: youtube-color.png]
www
Cevapla
Beğenenler:

Anahtar Kelimeler

Geçmişten Günümüze Egea Hikayesi, Geçmişten Günümüze Egea Hikayesi İncelemesi, Geçmişten Günümüze Egea Hikayesi Videosu, Geçmişten Günümüze Egea Hikayesi Online izle, Geçmişten Günümüze Egea Hikayesi Fotoğrafı, Geçmişten Günümüze Egea Hikayesi Yorumu, Geçmişten Günümüze Egea Hikayesi Hakkında, Geçmişten Günümüze Egea Hikayesi Nedir, Geçmişten Günümüze Egea Hikayesi Açıklaması, Geçmişten Günümüze Egea Hikayesi Oyunu, Geçmişten Günümüze Egea Hikayesi Fiyatı


Bu Konudaki Yorumlar
Geçmişten Günümüze Egea Hikayesi - Yazar: EgeaClub - 23-09-2015, Saat: 00:50
Cvp: Geçmişten Günümüze Egea Hikayesi - Yazar: EgeaClub - 23-09-2015, Saat: 01:10
Cvp: Geçmişten Günümüze Egea Hikayesi - Yazar: EgeaClub - 23-09-2015, Saat: 01:14

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi