Egea Club İnternet Sitesi

Tam Versiyon: Fiat Egea 1.6 e-torq OTOMATİK LPG yakıt tüketimi
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Bende E-torq kullandım 3 ay 10 bin km sattım. Kış aylarında LPG+Benzin totaline baktığınızda dizel çok daha avantajlı. Şuanda şehir içi 6,0 yakıyorum. BP kendi istasyonunda %7 indirirm var ve Ankara da ort 25 kuruş yakıyorum. Ancak LPG+benzin toatali km 27-28 kuruşu buluyordu. Matematiksel olarak dizel hem avantajlı hemde çok daha performanslı.
(10-01-2017, Saat: 09:58)baba_yaga yazdı: [ -> ]Bende E-torq kullandım 3 ay 10 bin km sattım. Kış aylarında LPG+Benzin totaline baktığınızda dizel çok daha avantajlı. Şuanda şehir içi 6,0 yakıyorum. BP kendi istasyonunda %7 indirirm var ve Ankara da ort 25 kuruş yakıyorum. Ancak LPG+benzin toatali km 27-28 kuruşu buluyordu. Matematiksel olarak dizel hem avantajlı hemde çok daha performanslı.
hocam alirken 15 bin fazla veriyorsun zaten arada 5 kurus fark olsa bile 300000 km yapar..

Sent from my D5803 using Tapatalk
Satarken de 15 bin fazlaya satıyorum matematiksel olarak değişen birşey yokki yaptığın kar yanına kalıyor. 1,6 e-torq ile 1,6 multijet 2. el fiyatları aynı mı sizin hesaba göre aynı olduğunda 300000 km eder.
Benzer bir hesap yaparak benzinli aldım, vakti gelince lpg bağlantım,

E2003 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Orta da matematiksel hata var. 15 bin fark veriyorsun ancak satarken de 77 bin olan araçtan 3-5 lira aşağıya veriyorsun 91 bin verdiğin araçta da 3-5 bin aşağı veriyorsun. Fark hep kalıyor. Multijet E-troq fiyatına satarsan sizin hesabınız anlamlı oluyor. Bunu da hesaba katmanız gerekiyor. Ayrıca LPG takdırdığınız da fark 12 bin civarına iniyor ki her türlü dizel daha karlı oluyor. sonuçta lpg satarken ek bir paraya satamıyorsunuz. alan kişi benzinli alırım kendim taktırırım kafam rahat olur diyor. Bunların hepsi matematiksel olarak hesaplandığında objektif sonuçlar ortaya çıkıyor.
Tabii ki, insan yaşantısında matematik çok önemli. Hayatın her noktasında var ama tüm bunlardan çok daha önemli şeyler de var. Örneğin; insan yaşamı, doğal çevre ve gelecek nesillere aldığımız gibi bırakmamız gereken bir doğa var. Ben bu yazıyı " Otomotiv sektöründen ekmek yiyen biri " olarak değil, sade bir vatandaş olarak yazıyorum. Her yıl dünya üzerinde 6.5 milyon insanın, dizel araçlardan salınan emisyonlar yüzünden öldüğünü biliyor musunuz ? 2020 yılından itibaren, otomotiv üreticileri, dizel motorların üretiminde sınırlama getirme kararı aldı bile, bir çok firma, geleceğe yatırım yapmaya çoktan başladı. Bir çok ülkede, büyük şehirlere, dizel araçların girmesi yasaklanma aşamasında. Dünya, Elektrik, Hibrid, Cng ve Lpg ile çalışan araçları vergi desteği sağlanması yönünde kararları alan ülkeleri konuşuyor.
Yazımın başında da belirttiğim gibi, bu yazı ŞAHSİ GÖRÜŞLERİMİ yansıtmaktadır. işin ticari boyutuna gelecek olursak da, servis olarak, her türlü araca hizmet vermekteyiz. Şirketimizin üretmekte olduğu araçların servisini vermek görevimiz ama, ülkemizin geleceğine yapılan yatırımları ve yaptırımları da görmezden gelemeyiz.
Kazasız belasız sürüşler dilerim...
Sevgiyle kalın...
Hocam kitapcikta 208 sayfayı açarsanız dizel ile benzinli araçların hatta LPG emisyon değerleri var. En azından bakarak yorum yapsaniz daha doğru olur diye düşünüyorum. Dpf unutmayın. Orta da matematiksel degerler var. Dizelin dpf yüzünden emisyon değeri daha düşüktür.

1.6 E-TORQ 146 g/km
1.6 Multijet 101 g/km
1.6 Multijet Eco 92 g/km
Aracim 1.4 urban sedan lpg li. Ben dizel arac alma hatasini bir kere yaptim. Niye diyecek olursaniz bir bebegim var ve dizel arac hareket etmedikce isinmiyor kis gunlerinde. Benzinli aracin oyle bir iyiligi var aracimi calistiriyorum hareket etmeden kisa bir surede isiniyor aracin ici. Arac isininca bebegimi indiriyorum arabaya beraberce usumeden yolculugumuzu yapiyoruz.
(11-01-2017, Saat: 11:01)baba_yaga yazdı: [ -> ]Hocam kitapcikta 208 sayfayı açarsanız dizel ile benzinli araçların hatta LPG emisyon değerleri var. En azından bakarak yorum yapsaniz daha doğru olur diye düşünüyorum. Dpf unutmayın. Orta da matematiksel degerler var. Dizelin dpf yüzünden emisyon değeri daha düşüktür.

1.6 E-TORQ 146 g/km
1.6 Multijet 101 g/km
1.6 Multijet Eco 92 g/km

Değerli dostum ;
Ben yazıyı yazarken, Şahsi görüşlerim olduğunu beyan etmiştim. Kaldı ki 25 yıldır, Yetkili Servis hizmeti vermiş bir kişi olduğumdan da, nerede ne yazdığını çok iyi bilmekteyim. Siz, eğer paylaştığınız yazıyı okursanız, orada LPG değerleri değil, Benzin ve Dizel araçların karşılaştırıldığını görürsünüz...
Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Yukarıdaki değerler LPG değil benzin değerleridir. 1.6 e torq için ancak sayfa 208 de ** ile gösterilen LPG degerleride mevcut 1.4 tjet in.Değerler Fiat in resmi değerleridir. 1.4 tjet LPG emisyon değeri dahi Multijet fazladır.
Saygılarımla

(11-01-2017, Saat: 11:15)EDC-58 yazdı: [ -> ]Aracim 1.4 urban sedan lpg li. Ben dizel arac alma hatasini bir kere yaptim. Niye diyecek olursaniz bir bebegim var ve dizel arac hareket etmedikce isinmiyor kis gunlerinde. Benzinli aracin oyle bir iyiligi var aracimi calistiriyorum hareket etmeden kisa bir surede isiniyor aracin ici. Arac isininca bebegimi indiriyorum arabaya beraberce usumeden yolculugumuzu yapiyoruz.

Hocam bende bu korku var idi. Ancak Multijet 2 çok farklı belki inanmayacaksın ama e torq aynı anda ısınıyor. Bununla ilgili ne gibi değişiklikler olduğunu teyit edince yazacağım burada.
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15