25-04-2016, Saat: 09:14
27-09-2017, Saat: 09:42
Arkadaşlar, start stop teknolojisinin Turbo'ya zarar verdiği tamamen safsata... Araç durduktan yani turbo çalışmıyorken birkaç saniye sonra araç durdurulur ve frenden ayağınızı kaldırdığınızda çalışır. Dolayısıyla bu sürecin hiçbir yerinde turbo aktif değildir.
Bu sistemin getiriliş amacı, kuru tip diye tabir edilen DCT (Dual Clutch Transmission) şanzuman, soğutma sistemine sahip olmadığı için araç dururken vites kutusunun ısınmasını önlemektir. Araç durduğunda eğer vitesi P ve N'ye almamışsanız otomatikleştirilmiş sistem debriyaja basar. Uzun süreli dur kalklarda da bu durum vites kutusunu ısıtır. Balatayı yakar. Bunu önlemek için araç durduğunda start stop sistemi motoru durdurur. Böylece hararet yapması önlenmiş olur.
O görmüş olduğunuz tuş sistemi devre dışı bırakmak için kullanılır. Yani normalde ikide bir kullanmazsınız. Zaten kullanımını devre dışı bırakmasınlar ve vites kutusu problemi çıkmasın diye gözden uzağa konur. Aynı sistem VW DSG, AUDI S-tronic, Renault EDC, Opel DCT ve Kia'da da kullanılmaktadır. Onlarda da iptal düğmesi oralarda bir yerde durur.
Siz siz olun çok mecbur değilseniz start stop sistemini iptal etmeyin. Yoksa şanzuman ayarı kayar. Daha çok uğraşırsınız.
Aküler de buna uyumlu akülerdir. Kısacası sistemin hiçbir şeye zararı olmaz.
Bu sistemin getiriliş amacı, kuru tip diye tabir edilen DCT (Dual Clutch Transmission) şanzuman, soğutma sistemine sahip olmadığı için araç dururken vites kutusunun ısınmasını önlemektir. Araç durduğunda eğer vitesi P ve N'ye almamışsanız otomatikleştirilmiş sistem debriyaja basar. Uzun süreli dur kalklarda da bu durum vites kutusunu ısıtır. Balatayı yakar. Bunu önlemek için araç durduğunda start stop sistemi motoru durdurur. Böylece hararet yapması önlenmiş olur.
O görmüş olduğunuz tuş sistemi devre dışı bırakmak için kullanılır. Yani normalde ikide bir kullanmazsınız. Zaten kullanımını devre dışı bırakmasınlar ve vites kutusu problemi çıkmasın diye gözden uzağa konur. Aynı sistem VW DSG, AUDI S-tronic, Renault EDC, Opel DCT ve Kia'da da kullanılmaktadır. Onlarda da iptal düğmesi oralarda bir yerde durur.
Siz siz olun çok mecbur değilseniz start stop sistemini iptal etmeyin. Yoksa şanzuman ayarı kayar. Daha çok uğraşırsınız.
Aküler de buna uyumlu akülerdir. Kısacası sistemin hiçbir şeye zararı olmaz.
27-09-2017, Saat: 10:07
(27-09-2017, Saat: 09:42)postalper yazdı: [ -> ]Arkadaşlar, start stop teknolojisinin Turbo'ya zarar verdiği tamamen safsata... Araç durduktan yani turbo çalışmıyorken birkaç saniye sonra araç durdurulur ve frenden ayağınızı kaldırdığınızda çalışır. Dolayısıyla bu sürecin hiçbir yerinde turbo aktif değildir.
Bu sistemin getiriliş amacı, kuru tip diye tabir edilen DCT (Dual Clutch Transmission) şanzuman, soğutma sistemine sahip olmadığı için araç dururken vites kutusunun ısınmasını önlemektir. Araç durduğunda eğer vitesi P ve N'ye almamışsanız otomatikleştirilmiş sistem debriyaja basar. Uzun süreli dur kalklarda da bu durum vites kutusunu ısıtır. Balatayı yakar. Bunu önlemek için araç durduğunda start stop sistemi motoru durdurur. Böylece hararet yapması önlenmiş olur.
O görmüş olduğunuz tuş sistemi devre dışı bırakmak için kullanılır. Yani normalde ikide bir kullanmazsınız. Zaten kullanımını devre dışı bırakmasınlar ve vites kutusu problemi çıkmasın diye gözden uzağa konur. Aynı sistem VW DSG, AUDI S-tronic, Renault EDC, Opel DCT ve Kia'da da kullanılmaktadır. Onlarda da iptal düğmesi oralarda bir yerde durur.
Siz siz olun çok mecbur değilseniz start stop sistemini iptal etmeyin. Yoksa şanzuman ayarı kayar. Daha çok uğraşırsınız.
Aküler de buna uyumlu akülerdir. Kısacası sistemin hiçbir şeye zararı olmaz.
Teşekkürler bilgi için.
27-09-2017, Saat: 21:07
Start stop turboya zarar verebilir özellikle şehirler arası yolda ... turbolarda arabayı hemen stop etmeyin diye bas bas bağırırlar... şöyle anlatayım uzun yolda 100km civarı giderken birden ışığa yakalandınız ve durdunuz... turbo yüksek devirde dönmeye devam ederken araba stop etti.... işte olay bitti... çok vahim bir durum gibi görünmese de çok tekrarlanması muhakkakki ömüre etkili olur... şahsi kanaatim tabiki 

03-10-2017, Saat: 22:44
Start stoplu arabada turboya zarar falan gelmez. İsterseniz 200 ile giderken kırmızı ışıkta durun, hiç bir şey olmaz. Bunu yapan adamlar salak değil. Uzun süre her koşulda kullandım, ne turbom bozuldu ne başka bir şeyim. Ayrıca 500 kmlik yoldan gelince dahi arabayı anında stop ederim. Öyle bekleme falan asla yapmadım...
04-10-2017, Saat: 00:59
(03-10-2017, Saat: 22:44)ozgurgokalp yazdı: [ -> ]Start stoplu arabada turboya zarar falan gelmez. İsterseniz 200 ile giderken kırmızı ışıkta durun, hiç bir şey olmaz. Bunu yapan adamlar salak değil. Uzun süre her koşulda kullandım, ne turbom bozuldu ne başka bir şeyim. Ayrıca 500 kmlik yoldan gelince dahi arabayı anında stop ederim. Öyle bekleme falan asla yapmadım...Bunu arastirirsaniz zararı olduğunu göreceksiniz uzun vadede tabiki...
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
04-10-2017, Saat: 17:27
Haklısınız ama turbonun ısındığı durumlarda Start stop sistemi zaten motoru hemen durdurmuyor. Bu elektronik bir sistemle kontrol ediliyor sanırım.
Bu konuyu da düşünmüşler.
Ayrıca turbo'nun çalışma prensibi ve yapılması önerilenlerle ilgili aşağıdaki linkte bilgi verilmiş.
Yeni nesil Turbo dizellerde bu linkte belirtilen süreler geçerli değil. Onu da hatırlatayım.
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=41144.0
Bu konuyu da düşünmüşler.
Ayrıca turbo'nun çalışma prensibi ve yapılması önerilenlerle ilgili aşağıdaki linkte bilgi verilmiş.
Yeni nesil Turbo dizellerde bu linkte belirtilen süreler geçerli değil. Onu da hatırlatayım.
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=41144.0