Merhaba arkadaşlar Bende 15 ocakta 1.4 benzinli model egea aldım. 2 sıkıntım var.
1. Yakıt alımında depo doluyor pompa yakıtı kesmiyor. iki defa fulledim aynı sorun oldu, yakıt döküldü dolumda yere. pompacı bizden kaynaklı değil araçtan kaynaklı dedi.
2.kalkışlarda ve ani hızlanmalarda sanki motor kaputun içinde sallanıyor.
Vites değişiminde gazdan ayagımı çekince motorun yine hırıltılı bir sesle sarsındığını hissediyorum.
araç 1200 km de
benzer sıkıntı yaşayan oldu mu acaba.
Kaput açma pistonuna bak hocam sesi o yapıyor olabilir. O pompacının hatası araçla bi alakası yok o işin
(05-02-2016, Saat: 22:07)Efendi yazdı: [ -> ]Merhaba arkadaşlar Bende 15 ocakta 1.4 benzinli model egea aldım. 2 sıkıntım var.
1. Yakıt alımında depo doluyor pompa yakıtı kesmiyor. iki defa fulledim aynı sorun oldu, yakıt döküldü dolumda yere. pompacı bizden kaynaklı değil araçtan kaynaklı dedi.
2.kalkışlarda ve ani hızlanmalarda sanki motor kaputun içinde sallanıyor.
Vites değişiminde gazdan ayagımı çekince motorun yine hırıltılı bir sesle sarsındığını hissediyorum.
araç 1200 km de
benzer sıkıntı yaşayan oldu mu acaba.
1. sorun için birşey diyemicem ama 2. sorununun sebebi bana göre bujiler olabilir.. hiç gösterge panelinde ikaz ışığı yandı mı ?
(05-02-2016, Saat: 22:26)Berkay Uğur yazdı: [ -> ]Kaput açma pistonuna bak hocam sesi o yapıyor olabilir. O pompacının hatası araçla bi alakası yok o işin
pampacı mudahale etmeden pompanın yakıtı otomatik kesmesi gerekiyor ama kesmiyor.
(05-02-2016, Saat: 22:42)FiaT_EGEA yazdı: [ -> ] 1. sorun için birşey diyemicem ama 2. sorununun sebebi bana göre bujiler olabilir.. hiç gösterge panelinde ikaz ışığı yandı mı ?
herhangi bir ıkaz ışığı yanmadı.
motorun sarsıldığını hissediyorum.
sanki takozların birinde kırıklık yada büyük bir esneme var.
benim başıma 1 pompada geldi diğer aldığım yerlerde öyle bir sorun yaşamadım muhtemelen pompacı benzini hızlı veriyor ondan kaynaklanıyor olabilir.
2. sorun ise dediğiniz gibi takozlarla alakalı olabilir bir servise gidin isterseniz.
En kısa sürede servise gitmenizi öneririm.. egeadan önceki aracım punto evo 1.4 multiair benzinli idi daha 500 km dolmamışken motor sanki kaputtan fırlayıp gidecekti.. garip bir ses, acayip bir sarsıntı, yüksek vites geçişlerinde yolda titreme, anında servise götürdüm kontrol ettiler bujiler hatalı çıktı oda piyasanın kullandığı en kaliteli markalardan biri yani.. değişimden sonra da araç 60.000 km boyunca aynı sorunu yaşamadı.. göstermenizde fayda var hocam
Kaç defa fulledim. Hep otomatik yakıt kesti. İstasyon Shell farklı yerler.
Bügün servise götürdüm aracaı. ilk incelemede birşey bulamadılar, fiat fabrikaya sorunu bildirdik haber bekliyoruz tekrar size döneceğiz dediler. 2 saat sonra aradılar aracı incelemeye alacağız dediler. götürdüm yedek bir araç verdiler.
mesai bitiminde yine aradım hala bulamadık pazartesi tekrar fabrika mühendisleri ile inceleme yapacağız dediler.
Bu arada verdikleri araç 1,3 multijet egea. bizim 1,4 egea'dan çok güçlü bir araç.
örnegin hız sabitleyiciyi 110' sabitleyip gittiğim yolda benim araç aynı rampada hızla devirden düşüp 95 kmye düşünce hız sabitleyici devreden çıkıyor.
1,3 dizelde ise aynı yola 115 km hız sabitleyici ile girdim araç 112 km altına düşmeden rampayı çıktı.
(Sivas'ı bilen varsa sivas yıldızeli arasında çermik denilen mevkide ki rampa.)
hız sabitleyicide dizel benzin arasında bu kadar fark niye var anlamadım.
Dizelde turbonun desteğiyle yüksek tork rampalarda hızın azalmasını engelliyor.
turbo bu kadar önemli işte birde vites önemli 1.3 5 vites 1.4 6 vites 1.4 te 6. vitesle giriyorsanız rampaya düşmesi normal.
5. vites le girerseniz o kadar düşeceğini zannetmem.