Merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım aracımı alalı 2 ay oldu daha önce vw golfe biniyordum egea ya geçtim ve hiç pişman değilim gayış gibi araba 😊
Fakat bir sıkıntım var aracın baskı balata ve volani değişti fakat araba da az da olsa çekiş düşüklüğü var bir kere o serinliğin tadını aldım azda olsa düşüş istemiyorum yeni olduğu için normal mi yoksa bir terslik mi var (bu arada vites yükseltirken shift yazısı geç yanıyor vitesi değiştirdikten sonra sönüyor normalde debriyaja basar basmaz sönmesi lazım bununla alakali bir sorun olabilir mi)
Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim
Merhaba, çekiş düşüklüğü dediğiniz olay baskı balatayı değiştirdikten sonramı oldu? çekiş düşüklüğü sadece vites değiştirdikten sonra yüklendiğinizdemi oluyor? yoksa sabit bir viteste giderken gaza yüklendiğinizde de aynı düşüklüğü yapıyormu? shift yazısı hangi viteslerde geç yanıyor? mesela 5. viteste 2500 görüyormu?
(06-08-2021, Saat: 08:34)Yahyayıldız yazdı: [ -> ]Merhaba, çekiş düşüklüğü dediğiniz olay baskı balatayı değiştirdikten sonramı oldu? çekiş düşüklüğü sadece vites değiştirdikten sonra yüklendiğinizdemi oluyor? yoksa sabit bir viteste giderken gaza yüklendiğinizde de aynı düşüklüğü yapıyormu? shift yazısı hangi viteslerde geç yanıyor? mesela 5. viteste 2500 görüyormu?
Evet usta baskı balata değiştikten sonra oldu.kalkista vites değiştirirken de var ara aynı viteste giderken de var sanırım ondan çok emin değilim shift yazisi 1. Viteste hiç yanmıyor diğer viteslerde 2500 deviri geçiyordur yandığında vitesi değiştiriyorum debriyajdan ayağımi çektikten sonra sönüyor
Aracın motor bölümüne bir bakmanızı tavsiye ederim.Mesela Turbo hortumunda gevşeklik varsa güç kaybı yaşanır.
(06-08-2021, Saat: 10:08)Murat_71 yazdı: [ -> ] (06-08-2021, Saat: 08:34)Yahyayıldız yazdı: [ -> ]Merhaba, çekiş düşüklüğü dediğiniz olay baskı balatayı değiştirdikten sonramı oldu? çekiş düşüklüğü sadece vites değiştirdikten sonra yüklendiğinizdemi oluyor? yoksa sabit bir viteste giderken gaza yüklendiğinizde de aynı düşüklüğü yapıyormu? shift yazısı hangi viteslerde geç yanıyor? mesela 5. viteste 2500 görüyormu?
Evet usta baskı balata değiştikten sonra oldu.kalkista vites değiştirirken de var ara aynı viteste giderken de var sanırım ondan çok emin değilim shift yazisi 1. Viteste hiç yanmıyor diğer viteslerde 2500 deviri geçiyordur yandığında vitesi değiştiriyorum debriyajdan ayağımi çektikten sonra sönüyor
Öncelikle şunu belirteyim. vites değiştirme devri diye birşey yok. her vitesin aralıkları oranları farklıdır. yani 1 den 2 ye 2500 üzerinde değiştirmeniz gerekirken 5 den 6 ya 1600 devirde değiştirmelisiniz. performans düşüklüğü bakımdan sonra psikolojik olarakta olabilir. mutlaka bir ustanın onayını alın. kullansın evet ciddi bir çekiş düşüklüğü var desin ve baksın.
Araçta vites değiştirme Max tork sınırlari içinde olursa yakıt tasarrufu sağlanır. Çünkü cekisin max olduğu noktada gaza fazla yüklenmesiniz. Egea otomatik vites de 1750-2100 arasında vites değiştirme oluyor. Ancak ogrenebilme özelliği sebebiyle sürekli yüksek devirlere çıkarsanız oda size ayak uydurur.
Genelde Max tork içinde kalmaya özen gösteriyorum. Dpf içinde 5. Viteste 2500 devirde civarında 15-20 dk sürüyorum bazen.