17-01-2016, Saat: 00:59
17-01-2016, Saat: 01:08
(17-01-2016, Saat: 00:59)MUHAMMED ALİ yazdı: [ -> ]ARKADAŞLAR RODAJ SÜRECİ KAÇ KM DİR BU SÜREÇ İÇİNDE ARACIMI NASIL KULLANMALIYIM YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM
Kitapçıkta yazdığına göre ilk 3000 km önemli.Hatta 3000 kmden sonra yakıt miktarında belirgin şekilde azalma olur diyor.Tavsiyem bu süre içerisinde aracınızı çok zorlamamanız.Parçalar uyum sürecinde sonuç olarak.
17-01-2016, Saat: 01:12
(17-01-2016, Saat: 01:08)fiategea yazdı: [ -> ](17-01-2016, Saat: 00:59)MUHAMMED ALİ yazdı: [ -> ]ARKADAŞLAR RODAJ SÜRECİ KAÇ KM DİR BU SÜREÇ İÇİNDE ARACIMI NASIL KULLANMALIYIM YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM
Kitapçıkta yazdığına göre ilk 3000 km önemli.Hatta 3000 kmden sonra yakıt miktarında belirgin şekilde azalma olur diyor.Tavsiyem bu süre içerisinde aracınızı çok zorlamamanız.Parçalar uyum sürecinde sonuç olarak.
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM
17-01-2016, Saat: 12:14
aynen katılıyorum bu surecte cok yıpratmamak lazım
18-01-2016, Saat: 01:38
Rodaj suresinde biraz performansli kullanirsaniz araciniz daha performansli bi arac olur diye bi duyum almistim servisten cunku test arabalarini herkes dipgaz kullandigi icin daha iyi oluyormus motorlari digerlerine gore
18-01-2016, Saat: 11:41
Kafam karıştı simdi
GT-S7580 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

GT-S7580 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
18-01-2016, Saat: 12:40
(18-01-2016, Saat: 11:41)tuna25 yazdı: [ -> ]Kafam karıştı simdi![]()
GT-S7580 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hiç kafan karışmasın hocam sadece rodaj süresince aracı devirli kullanmaya bak.. Servis elemanlarının herbiri farklı konuşuyor lakin Tofaş mühendislerinden biri de aracı ister yavaş kullan ister hızlı kullan sadece devirli kullanın diye uyarıyor..
18-01-2016, Saat: 22:14
aynen öyle aracı devirli kullandıktan sonra motor daha verimli oluyormuş.
tofaştaki abilerim öyle dedi.
tofaştaki abilerim öyle dedi.
24-01-2016, Saat: 17:32
RODAJ : aracın silindir ve segmanların zamanla aşınarak aynı çapa ulaşması ve sızdırmazlığın minimuma inmesidir. Aracınızı performanslı ve ya düşük devirde kullanmayla bir alakası yoktur. Yükses devir de kullanımda sadece bu sızdırmazlığa daha çabuk ulaşırsınız.
24-01-2016, Saat: 17:53
Rodaj sırasında sakın devirli falan kullanmayın arabayı.Zamanla birbirine kaynaşması gereken parçaları bir kerede kaynaştırmaya çalışırsanız,sonuçları iyi olmaz.Sıradan bir vatandaşı alıp egzersiz ve koşu yaptırmadan direk maratona çıkarmaya benzer,kademeli olarak motoru alıştırmak lazım.Sadece motor değil,şanzıman parçalarının da birbirine alışması için yavaş yavaş zaman verilmedilir.Hararet orta çizgiye gelmeden kesinlikle tam gaz veya devirli kullanılmamalıdır.Bunları erken yaparsanız,normal çalışma sıcaklığına erişmemiş olan motor bloğunda ve piston yüzeylerinde sıkıntı oluşur.Mesela plastik bir boruyu bükmeye çalışırsanız çat diye kırılır ama ısınınca kırılmadan istediğiniz şekle girer.