Egea Club İnternet Sitesi

Tam Versiyon: Servis de Yağ Tamamlama Hakkında
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Merhaba
2019 1.4 aracım var . şuan 10 bin km de aracım. Temmuz ayında yılı dolacak . Yıllık bakıma temmuzda götüreceğim. Yağ da az bir eksilme gözlemledim .Uzun yola çıkacagım servis ücretsiz ekleme yapıyor mu yada ben eklesem sorun olur mu ?
Aynı sorun bizde de var. Servis bir diyor ki bunlarda 20000 kilometreye kadar eksiltme olur. Bir diyorlar ki kronik. Bir de diyorlar ki LPG'den dolayı eksiltiyor. Ama aracımızda servis garantili Landirenzo tüp bulunmakta. Servise gidip yağ eksiğim var derseniz tamamlıyorlar. Para talep ederlerse de FIAT müşteri hizmetlerini arayıp durumu izah edin.
Öncelikle benzinli araçlarda ilk bakım 10 bin km ye çekildi. Araçta yağ yakma problemi olduğu için
(25-02-2020, Saat: 18:07)Soner ŞEN yazdı: [ -> ]Öncelikle benzinli araçlarda ilk bakım 10 bin km ye çekildi. Araçta yağ yakma problemi olduğu için

Bizim araçlarda yağ yakma yok.Alüminyum motor bloğu çok ve çabuk ısınır(Geç ısınsa daha fazla çevreyi kirletir.).Yüksek ısı ve Low SAPS (Düşük kül oranlı) özellikli yağ kullanmanın sonucu yağ yüksek ısıdan sistemde buharlaşıyor.Her yağın buharlaşması yani uçuculuğu birbirinden farklıdır.Euro 5 ve Euro 6 emisyonlu benzinli motorlu araçlardaki durum böyledir.Yağ yakma durumu olsa yağ yakan araç ilk önce bujileri ve egzoz çıkışını yağlar.Egzoz çıkışından yanık yağ kokusu ve mavi duman görülür.Ayrıca katalitik konvertör çok çabuk tıkanır ve araç arıza lambası yakar.Yağın yanması egzoz emisyon değerlerini de yükseltir.

Youtube'da çeşitli yağ firmalarının yağ dayanıklılık testleri yapılıyor.Yağ yüksek ısıya maruz bırakılıyor.En dayanıklı yağlar yani az buharlaşan yağlar sırasıyla şöyle:Lukoil genesis claritech>Shell Helix ultra ,Castrol edge titanium>Motul ecolite>Mobil 1>Lukoil genesis armortech>Castrol magnatech>Total quartz

Yetkili servisten aldığınız Opar marka yağ herhalde listenin en sonunda yani en dayanıksızı olurdu..
Burada yapılacak iş kaliteli ve diğerlerine göre ucuculuğu daha az motor yağını tercih etmektir.Shell ile 1 defa yağ eklersiniz,diğer marka yağ ile 3 defa yağ eklersiniz.Lpg kullanıyorsanız motor iç ısısı benzin kullanımına göre daha yüksek olacaktır.Sürekli yüksek ısıya maruz kalan yağ ,özelliğini hızlıca yitirir ve sistemde yüksek ısıdan buharlaşması hızlanır.Bundan dolayı aracınızı uzun yıllar kullanmak istiyorsanız bakım için 10.000 km yi beklemeyin.Tavsiyem 7000 km de yağı mutlaka filtreyle beraber değiştirin.Yakıt olarak Lpg kulanımından dolayı erken değiştirmek gereklidir.Sadece benzin kullanıyorsanız çok sıkıntı yok.Ama düşük kül özellikli kullanılan yağlar yakıt ekonomisi ve düşük emisyon vs. sağladığı için çok dayanıklı değildir.Bu yağlarla uzun bakım aralığı (20.000-30.000) olmaz.

1.4 fire 95 hp motor için ambalajında partikül filtresine uygun Acea C3 yazan yağlar uygundur.Farklı özelliklerdeki yani partikül filtresi-katalitik konvertöre uygun olmayan yağ kullanırsak ne olur?Yağ buharlaşması yani yağ eksiltmesi-uçuculuğu azalır ama bu seferde yağın içindeki kükürt,fosfat gibi katkılardan katalitik konvertör daha erken tıkanır.
(25-02-2020, Saat: 18:07)Soner ŞEN yazdı: [ -> ]Öncelikle benzinli araçlarda ilk bakım 10 bin km ye çekildi. Araçta yağ yakma problemi olduğu için

Ekim 2019 sonrası üretilen araçlar için 10 bin km . Ekim 2019 öncesi üretilen araçlarda periyodik bakım aralığı hala 20 bin km de.
1.3 MULTİJET ler de 10bin km bakım aralığı, bence 10bin km çok düşük en az 15bin km olması lazım, 1.4 ler de de, 1.3 ler de de.
Çok maaliyetli oluyor, km çok yapanlar için ben yılda 20bin km nin üstüne çıkıyorum, 1 yılda en az 2 bakım demek.
1.6 araç almış olsa idim, yıllık bakım maliyeti yarıya inecekti, bunu en azından 15bine çekmeleri lazım, beni 15bin kurtarmasa da.
(25-02-2020, Saat: 20:06)y.kara yazdı: [ -> ]Burada yapılacak iş kaliteli ve diğerlerine göre ucuculuğu daha az motor yağını tercih etmektir.Shell ile 1 defa yağ eklersiniz,diğer marka yağ ile 3 defa yağ eklersiniz.Lpg kullanıyorsanız motor iç ısısı benzin kullanımına göre daha yüksek olacaktır.Sürekli yüksek ısıya maruz kalan yağ ,özelliğini hızlıca yitirir ve sistemde yüksek ısıdan buharlaşması hızlanır.Bundan dolayı aracınızı uzun yıllar kullanmak istiyorsanız bakım için 10.000 km yi beklemeyin.Tavsiyem 7000 km de yağı mutlaka filtreyle beraber değiştirin.Yakıt olarak Lpg kulanımından dolayı erken değiştirmek gereklidir.Sadece benzin kullanıyorsanız çok sıkıntı yok.Ama düşük kül özellikli kullanılan yağlar yakıt ekonomisi ve düşük emisyon vs. sağladığı için çok dayanıklı değildir.Bu yağlarla uzun bakım aralığı (20.000-30.000) olmaz.

1.4 fire 95 hp motor için ambalajında partikül filtresine uygun Acea C3 yazan yağlar uygundur.Farklı özelliklerdeki yani partikül filtresi-katalitik konvertöre uygun olmayan yağ kullanırsak ne olur?Yağ buharlaşması yani yağ eksiltmesi-uçuculuğu azalır ama bu seferde yağın içindeki kükürt,fosfat gibi katkılardan katalitik konvertör daha erken tıkanır.

Verdiğiniz güzel bilgiler için teşekkürler hocam
(26-02-2020, Saat: 11:58)suleymancan yazdı: [ -> ]
(25-02-2020, Saat: 18:07)Soner ŞEN yazdı: [ -> ]Öncelikle benzinli araçlarda ilk bakım 10 bin km ye çekildi. Araçta yağ yakma problemi olduğu için

Ekim 2019 sonrası üretilen araçlar için 10 bin km . Ekim 2019 öncesi üretilen araçlarda periyodik bakım aralığı hala 20 bin km de.



Acea C3 Low SAPS (Düşük miktar kül katkılı) yağ ile 20.000 km bakımına kadar ulaşmak çok zor.Bilhassa 10.000 km yi geçtikten sonra yağın yapısı ilk günkü gibi olmayacağı için sürekli sistemde buharlaşıp eksilmelere yol açar.Sürekli eksilen yağı tamamlarsınız.1.4 Fire Motora iyilik getirmez bu iş.Bu eksilme Euro 6 emisyon şartlarından da kaynaklanıyor.Aracın subaplarına kadar hafif alaşım metal kullanılmış.Eskiden motor ağır döküm motor bloğu ve çelik subap şeklindeydi ve zor ısınırdı.
Yağ değişimi için sadece Benzinli kullanıyorsanız 10.000 km,Lpg li yakıtla birlikte kullanıyorsanız 7000 km yi motorun sağlığı için geçmemek gerkli.