Arkadaşlar servislerde şanzuman yağını değiştirenler tecrüberleini anlatabilir mi?
Nasıl bir prosedür izliyorlar hangi yağı kullanıyorlar vs. Mesela makina ile mi yağı değiştiriyorlar yoksa alttan alıp üsttren yağ mı ekliyorlar?
Liftte alt kapamayı söküp, karter tapasını açıp boşaltıyorlar (kap içine) sonra tapayı kapatıyorlar ve üstten yağı dolduruyorlar.
(17-11-2019, Saat: 20:57)omerram yazdı: [ -> ]Liftte alt kapamayı söküp, karter tapasını açıp boşaltıyorlar (kap içine) sonra tapayı kapatıyorlar ve üstten yağı dolduruyorlar.
Ama bu durumda içinde eski yağdan hatırı sayılır bir miktar kalmıyor mu?
(17-11-2019, Saat: 21:20)fatihpc yazdı: [ -> ] (17-11-2019, Saat: 20:57)omerram yazdı: [ -> ]Liftte alt kapamayı söküp, karter tapasını açıp boşaltıyorlar (kap içine) sonra tapayı kapatıyorlar ve üstten yağı dolduruyorlar.
Ama bu durumda içinde eski yağdan hatırı sayılır bir miktar kalmıyor mu?
Kalmaz tam tersi en sona kadar boşalıyor merak etmeyin...
MI 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Şanzıman yağı değişiminde tork konvertörünün içerisindeki yağ da değiştiriliyor mu?
Arkadaşlar serviste veya başka bir yerde bizdeki at6 şanzımanın yağ değişimini sadece alt tapa açıp boşaltarak yaparlarsa kesinlikle ve kesinlikle yağın tamamını, hatta yarısını bile boşaltamazlar. Aksini iddia eden ya neden bahsettiğini bilmiyordur ya da kasıtlı yanlış bilgi veriyordur. Klasik, tork konvertörlü otomatik şanzıman araçlarda bir miktar yağ şanzıman içinde, bir miktar tork konvertör içinde bir miktar da yağ soğutucu içinde sürekli olarak vardır. Çalışırken buraları dolaşarak devir daim olan yağ, araç stop edince olduğu yerde kalır, şanzımandaki kartere çöker diğelerindeki yerinde kalır. Soğutucu dönüş hattı üzerinden yağ değişim makinesine bağlanmadan yapılan değişimlerde ancak yağın bir miktarını boşaltır, boşalttığınız kadar doldurursunuz ve bir miktar eski bir miktar da yeni yağ birbirine karışır. Makine ile değişimde ise önce bir miktar boşaltıp, deterjan ve yeni yağ karışımı konulur, ardından deterjan belirli bir süre sistem içerisinde dolaştırıldıktan sonra bu eski yağ çekilerek (soğutucu çıkışından, soğutucu dönüş hattı üzerinden yeni yağ sisteme konulur. Bu şekilde yağın neredeyse tamamının değişimi sağlanır, ancak bu teknikte de tapa üzerindeki mıknatısta biriken metal parçacıklar temizlenmemiş olacaktır. Belki en iyisi makine ile temizlik yaptırdıktan sonra tapayı açtırıp, tapayı temizlemek, ardından da eksilen kadar yağı dolum tapasından eklemek olacaktır ki, kimsenin bununla uğraşacağını sanmam. Makine ile değişim için 1500 tl civarında fiyat verdiler, Motul multi ATF ile.