Önlere alıralmaz fitili montajlamıştım ama arka kapıların altında bu deliklerin olduğuu bilmiyordum.
Esasında elimde 3 kutu kadar Motip marka pütür var ama davlumbazları sökmek bir zor olur gibi, o konuda kendime güvenemiyorum.
Önce sol arka tekerden başlayın.Aracı kaldırıp tekerleği sökün.Yıldız tornavida ve pense ile birkaç tane vida ve 3 adet somun sökülecek hepsi bu.Sonra plastik parçayı çekip alıyorsunuz.Oldukça kolay.
Araçlarda günden güne "maliyet düşürme" sebebiyle bir takım parçalar gidiyor. İş yalıtıma kadar geldi mi bilmiyorum. Ancak önerim şudur. Arka davlumbazlarda HB/SW keçe var Sedan da bu keçe yok. Sedan da bu keçenin olmaması bagaj ile kabinin ayrı olmasından da olabilir yada pazardaki konumlama amaçlı da olabilir..Ancak arka davlumbazlar kaplanacak ise kesinlikle çok kaliteli ses yutum katsayını bildiğiniz bir malzeme ile yapın yoksa hiçbir faydası olmaz.
Davlumbazlara pütür hiçbir işe yaramaz. Boşuna paranızı harcamayın. Çünkü davlumbazda hava ile yayılan lastik gürültüsüne çözüm arıyorsunuz. O sebepten ses yutum katsayısı çok iyi olan bir malzeme olacak. Pütür ile bir nebzeye kadar yapısal yayılan sesde başarı elde edebilirsiniz. Onda da en iyi MS 9320 mastiktir ve darbeli bir tabanca ile atılmalıdır. FOCUS 3 tabanında da oem kullanılmıştır. Diğerleri daha çok korozyon amaçlıdır.
Aynı malzemeyi bir de bagajdan arka pandizota yapıştırın. Buda bagajdaki gürültünün kabine gidişini engeller. Bir de arka koltuk altına konduğunda fayda sağlayacaktır.
Eğer kapılara işlem yapılmadı ise yine istenilen sonuca ulaşılamayabilir.
(18-09-2019, Saat: 08:46)baba_yaga yazdı: [ -> ]Araçlarda günden güne "maliyet düşürme" sebebiyle bir takım parçalar gidiyor. İş yalıtıma kadar geldi mi bilmiyorum. Ancak önerim şudur. Arka davlumbazlarda HB/SW keçe var Sedan da bu keçe yok. Sedan da bu keçenin olmaması bagaj ile kabinin ayrı olmasından da olabilir yada pazardaki konumlama amaçlı da olabilir..Ancak arka davlumbazlar kaplanacak ise kesinlikle çok kaliteli ses yutum katsayını bildiğiniz bir malzeme ile yapın yoksa hiçbir faydası olmaz.
Davlumbazlara pütür hiçbir işe yaramaz. Boşuna paranızı harcamayın. Çünkü davlumbazda hava ile yayılan lastik gürültüsüne çözüm arıyorsunuz. O sebepten ses yutum katsayısı çok iyi olan bir malzeme olacak. Pütür ile bir nebzeye kadar yapısal yayılan sesde başarı elde edebilirsiniz. Onda da en iyi MS 9320 mastiktir ve darbeli bir tabanca ile atılmalıdır. FOCUS 3 tabanında da oem kullanılmıştır. Diğerleri daha çok korozyon amaçlıdır.
Aynı malzemeyi bir de bagajdan arka pandizota yapıştırın. Buda bagajdaki gürültünün kabine gidişini engeller. Bir de arka koltuk altına konduğunda fayda sağlayacaktır.
Eğer kapılara işlem yapılmadı ise yine istenilen sonuca ulaşılamayabilir.
Aracın içine hangi malzemeyi yapıştıracağız
Davlumbazla aynı malzemeyi yapıştırabilirsin. Birde eliniz ile kontrol edin herhangi bir malzeme konmuş mu?
(18-09-2019, Saat: 09:43)baba_yaga yazdı: [ -> ]Davlumbazla aynı malzemeyi yapıştırabilirsin. Birde eliniz ile kontrol edin herhangi bir malzeme konmuş mu?
Esasinda bunu bende merak ediyorum, ornegin araci alirken arac arac altina putur uygulamasi yapildi ama ozellikle davlumbazlarin sokulmedigini ve davlumbaza putur atilmadigini soylediler ama arka amortisorlerin oraya putur sikilmis fakat tamamina sikilip sikilmadigini bilmiyorum. Davlumbazlarin icinde yalitim var mi bilmiyorum ama plastige vurunca arkasi bos gibi geliyor. Yalniz sundan eminim 2016 1.6 benzinlime gore 2019 1.3 daha fazla yol sesi aliyir
(18-09-2019, Saat: 13:01)sipartacus yazdı: [ -> ] (18-09-2019, Saat: 09:43)baba_yaga yazdı: [ -> ]Davlumbazla aynı malzemeyi yapıştırabilirsin. Birde eliniz ile kontrol edin herhangi bir malzeme konmuş mu?
Esasinda bunu bende merak ediyorum, ornegin araci alirken arac arac altina putur uygulamasi yapildi ama ozellikle davlumbazlarin sokulmedigini ve davlumbaza putur atilmadigini soylediler ama arka amortisorlerin oraya putur sikilmis fakat tamamina sikilip sikilmadigini bilmiyorum. Davlumbazlarin icinde yalitim var mi bilmiyorum ama plastige vurunca arkasi bos gibi geliyor. Yalniz sundan eminim 2016 1.6 benzinlime gore 2019 1.3 daha fazla yol sesi aliyir
Sedanlar da baştan beridir davlumbazlarda yalıtım yok. Koyarsanız fayda sağlayacaktır. Pütüre fazla takılmayın o işe yaramaz sizin bekleğiniz kadar. 2019 model araç daha fazla ses alıyor ise yalıtım da da maliyet düşürme kapsamında azalma olabilir.
(18-09-2019, Saat: 20:22)baba_yaga yazdı: [ -> ] (18-09-2019, Saat: 13:01)sipartacus yazdı: [ -> ]Esasinda bunu bende merak ediyorum, ornegin araci alirken arac arac altina putur uygulamasi yapildi ama ozellikle davlumbazlarin sokulmedigini ve davlumbaza putur atilmadigini soylediler ama arka amortisorlerin oraya putur sikilmis fakat tamamina sikilip sikilmadigini bilmiyorum. Davlumbazlarin icinde yalitim var mi bilmiyorum ama plastige vurunca arkasi bos gibi geliyor. Yalniz sundan eminim 2016 1.6 benzinlime gore 2019 1.3 daha fazla yol sesi aliyir
Sedanlar da baştan beridir davlumbazlarda yalıtım yok. Koyarsanız fayda sağlayacaktır. Pütüre fazla takılmayın o işe yaramaz sizin bekleğiniz kadar. 2019 model araç daha fazla ses alıyor ise yalıtım da da maliyet düşürme kapsamında azalma olabilir.
Ben daha çok lastikten şüpheleniyorum nitekim önceki Egea'nın lastiklerini değiştirmiştim, 68 desibeldi, bunlar 72 desibel. Motor yalıtımından ise çok memnunum. Ayrıca önceki aracımda davlumbaz içinde de serviste pütür yapılmıştı ama buna söylememe rağmen yapmadılar. Yalıtımından çok rahatsız değilim ama neden daha iyisi olmasın
Yol sesi çoğunlukla bozuk asfaltta ya pıtırlı asfaltta duyuluyor.Benim aracımda hala yol gürültüsü duyuluyor ama uygulamadan önceki haline göre gürültü belli bir filtreden geçmiş gibi duyuluyor.Bir miktar faydalı oldu.
Pütür işlemini yaptırmadıysanız mutlaka yaptırın.Burada 1.öncelik korozyonu önlemek.