Merhabalar,
Önceki aracım linea 1,6 dizeldi. şuan araçta 1 derece dış sıcaklıkta daha 1 km gitmeden 2 diş hararet göstermesine ragmen gayet sıcak bir hava alabiliyorum. önceki aracımda 4-5 km gitmeden hafif bir sıcaklık bile almak mümkün olmuyordu. hararet normal seviyesine gelmeden sıcak bir hava almak mümkün olmuyordu. Normal bir durummudur? fikirleriniz nelerdir?
(19-11-2018, Saat: 10:22)Yahyayıldız yazdı: [ -> ]Merhabalar,
Önceki aracım linea 1,6 dizeldi. şuan araçta 1 derece dış sıcaklıkta daha 1 km gitmeden 2 diş hararet göstermesine ragmen gayet sıcak bir hava alabiliyorum. önceki aracımda 4-5 km gitmeden hafif bir sıcaklık bile almak mümkün olmuyordu. hararet normal seviyesine gelmeden sıcak bir hava almak mümkün olmuyordu. Normal bir durummudur? fikirleriniz nelerdir?
Normal bir durum. Bu konuyla ilgili daha önce
@baba_yaga açıklama yapmıştı diye hatırlıyorum.
(19-11-2018, Saat: 10:55)fiategea yazdı: [ -> ] (19-11-2018, Saat: 10:22)Yahyayıldız yazdı: [ -> ]Merhabalar,
Önceki aracım linea 1,6 dizeldi. şuan araçta 1 derece dış sıcaklıkta daha 1 km gitmeden 2 diş hararet göstermesine ragmen gayet sıcak bir hava alabiliyorum. önceki aracımda 4-5 km gitmeden hafif bir sıcaklık bile almak mümkün olmuyordu. hararet normal seviyesine gelmeden sıcak bir hava almak mümkün olmuyordu. Normal bir durummudur? fikirleriniz nelerdir?
Normal bir durum. Bu konuyla ilgili daha önce @baba_yaga açıklama yapmıştı diye hatırlıyorum.
Bu gerçekten bu arabada hayran olduğum birşey ne yapmışlarsa iyi yapmışlar.... Daha önce işe 500mt kala isiniyordu araba
MI 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
EGEA 1,6 dizeller EURO6 motora sahipler. Linea yada Bravo ise EURO5 motorlardı. Bu araçlarda çift EGR var. Biri Alçak basın diğeri yüksek basınç. EURO5 motorlarda sadece bir EGR vardı. Euro 6 motor ile Euro 5 motor arasında her ne kadar ikisi de 1,6 da olsa ciddi farklar var. Bu farklılıklar emisyonu düşürmeye yönelik farklar.
Emisyon değerleri soğuk motor da bir hayli fazladır. Yani motor soğuk iken çok fazla zehirli gaz salınımı mevcut. Bu sebepten motorun kısa sürede ısınması gerekiyor. Euro 6 motorda çift EGR olması hemde araç ilk çalışma esnasında yazılımsal olarak bir hayli zengin karışım yapması sonucunda araç hemen ısınmaya başlıyor. Hemen ısınması demek doğaya gönderilen zehirli gazların azaltması demek. Motorun ısınması da motor suyunun kısa sürede ısınması demektir. Kalorifer sistemi de motor suyu sıcaklığını baz alarak çalışacağından aracınız daha kısa sürede sıcak hava verebiliyor.
Aslında motorun çabucak ısıtılmasının amacı emisyonu düşürmek ancak bunu bir sonucu olarak siz daha iyi bir iklimlendirme sağlıyorsunuz.
(19-11-2018, Saat: 14:32)baba_yaga yazdı: [ -> ]EGEA 1,6 dizeller EURO6 motora sahipler. Linea yada Bravo ise EURO5 motorlardı. Bu araçlarda çift EGR var. Biri Alçak basın diğeri yüksek basınç. EURO5 motorlarda sadece bir EGR vardı. Euro 6 motor ile Euro 5 motor arasında her ne kadar ikisi de 1,6 da olsa ciddi farklar var. Bu farklılıklar emisyonu düşürmeye yönelik farklar.
Emisyon değerleri soğuk motor da bir hayli fazladır. Yani motor soğuk iken çok fazla zehirli gaz salınımı mevcut. Bu sebepten motorun kısa sürede ısınması gerekiyor. Euro 6 motorda çift EGR olması hemde araç ilk çalışma esnasında yazılımsal olarak bir hayli zengin karışım yapması sonucunda araç hemen ısınmaya başlıyor. Hemen ısınması demek doğaya gönderilen zehirli gazların azaltması demek. Motorun ısınması da motor suyunun kısa sürede ısınması demektir. Kalorifer sistemi de motor suyu sıcaklığını baz alarak çalışacağından aracınız daha kısa sürede sıcak hava verebiliyor.
Aslında motorun çabucak ısıtılmasının amacı emisyonu düşürmek ancak bunu bir sonucu olarak siz daha iyi bir iklimlendirme sağlıyorsunuz.
teşekkür ederim. gayet teknik ve tatmin edici bir cevap olmuş. elinize sağlık.
yukarıda ki konuyu okuyunca kafama takılan bir soru oluştu, ben nispeten ılık bir bölgede yaşıyorum, yukarıda ki açıklamalara göre benim aracım geç mi ısınıyor acaba?
yani şöyle ki; sabah +9 derece sıcaklıkta aracı biraz rölantide bekletip yol almaya başladıktan 4-5 km sonra hararet göstergesi 2 kademe oluyor?
acaba bir sıkıntının işaretçisi midir?
(19-11-2018, Saat: 16:06)izzettaban yazdı: [ -> ]yukarıda ki konuyu okuyunca kafama takılan bir soru oluştu, ben nispeten ılık bir bölgede yaşıyorum, yukarıda ki açıklamalara göre benim aracım geç mi ısınıyor acaba?
yani şöyle ki; sabah +9 derece sıcaklıkta aracı biraz rölantide bekletip yol almaya başladıktan 4-5 km sonra hararet göstergesi 2 kademe oluyor?
acaba bir sıkıntının işaretçisi midir?
Değil o ibre sıcaklık belli bir noktaya gelince kademe kademe yükselir. Araç ilk çalıştığında sabahları 1-2 dk rölantide çalışmalı.
Motorun geç/erken ısınmasının motor yağı markasıyla bir ilgisi var mı? Geçen yıl aracıma ilk bakımında Opar yağ konuldu ama araç 5 dk rölantide çalışmasına rağmen kalorifer sıcaklık vermiyor (genelde dış hava sıcaklığı 0 ila +5 arası). Daha kaliteli bir yağda durum farkeder mi?
(19-11-2018, Saat: 14:32)baba_yaga yazdı: [ -> ]EGEA 1,6 dizeller EURO6 motora sahipler. Linea yada Bravo ise EURO5 motorlardı. Bu araçlarda çift EGR var. Biri Alçak basın diğeri yüksek basınç. EURO5 motorlarda sadece bir EGR vardı. Euro 6 motor ile Euro 5 motor arasında her ne kadar ikisi de 1,6 da olsa ciddi farklar var. Bu farklılıklar emisyonu düşürmeye yönelik farklar.
Emisyon değerleri soğuk motor da bir hayli fazladır. Yani motor soğuk iken çok fazla zehirli gaz salınımı mevcut. Bu sebepten motorun kısa sürede ısınması gerekiyor. Euro 6 motorda çift EGR olması hemde araç ilk çalışma esnasında yazılımsal olarak bir hayli zengin karışım yapması sonucunda araç hemen ısınmaya başlıyor. Hemen ısınması demek doğaya gönderilen zehirli gazların azaltması demek. Motorun ısınması da motor suyunun kısa sürede ısınması demektir. Kalorifer sistemi de motor suyu sıcaklığını baz alarak çalışacağından aracınız daha kısa sürede sıcak hava verebiliyor.
Aslında motorun çabucak ısıtılmasının amacı emisyonu düşürmek ancak bunu bir sonucu olarak siz daha iyi bir iklimlendirme sağlıyorsunuz.
Benim araç Euro5, motor mu Euro 6 motor mu nerden anlarım? Ben Euro 6 motor diye biliyorum, 2019 haziran çıkışlı, led gündüz farlı, 7 inch ekranlı, 1.3 Urban Plus Sedan.
İlk 10 bin için servise götürdüm, faturada Euro5 diye geçmiş, sonradan fark ettim sormadım servise de.