Egea Club İnternet Sitesi

Tam Versiyon: 1.4 yokuş (rampa) performansı
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Arkadaşlar merhaba yeni egea 1.4 urban aldım, aracımı haftaya teslim alıcam kafama takılan özellikle yokuş performansı? daha önce 1.3 dizel linea 95 hp / 200n/m urban kullanıyordum, şimdi 1.4 egea benzinli aldım (para yetmedi) Yılda 4-5 kez çoluk çocuk bagaj ful Antalyaya gidip geliyorum sizce bu konuda  çok sıkıntı yaşarmıyım lineaya göre (linea bu konuda bence gayet başarılıydı) TEK KORKUM BU ! Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim
Hocam 4000 devir civari girmeniz lazım yokuşlara o zaman sıkıntı yaşamazsınız.Cünkü atmosferik motor haliyle dizel gibi geniş bi tork bandı yok.Eğer vites küçültür 4000 civari yokuş başlangıcına girerseniz üzmez
(04-10-2017, Saat: 12:48)civil06 yazdı: [ -> ]Hocam 4000 devir civari girmeniz lazım yokuşlara o zaman sıkıntı yaşamazsınız.Cünkü atmosferik motor haliyle dizel gibi geniş bi tork bandı yok.Eğer vites küçültür 4000 civari yokuş başlangıcına girerseniz üzmez

teşekkür ederim,tecrübe ve tavsiyelerinizi bekliyorum
1,3 gibi rampa performansı vermez ama öldürmezde biraz yüksek devirden girceksin rampaya..
Bendede 1,3linea var rampalara devirli girdikten Sonra gaza yüklendinmi ok gibi gidiyor..Düz yolda gittiğinden daha güzel gidiyor rampada..Diğer dizellerde bu yok gibi..
Hayırlı olsun aracınız ALLAH kaza bela vermesin.İş rampaya gelirse ne 1.4 ne de 1.6 E-Tork maalesef 1.3 Multijet gibi gidemez.Bu sadece Egea için değil diğer 1.4 benzinli arabalar için de geçerlidir.Bende 1.6 Marea vardı rampalarda Fiorino,Albea multijete falan yetişemiyordum,1.4 Egea aile kullanımı için gayet yeterli olur,yanlış arabayla kıyaslayıp aracınızdan soğumayın.
(04-10-2017, Saat: 22:21)KASPINARLI yazdı: [ -> ]Hayırlı olsun aracınız ALLAH kaza bela vermesin.İş rampaya gelirse ne 1.4 ne de 1.6 E-Tork maalesef 1.3 Multijet gibi gidemez.Bu sadece Egea için değil diğer 1.4 benzinli arabalar için de geçerlidir.Bende 1.6 Marea vardı rampalarda Fiorino,Albea multijete falan yetişemiyordum,1.4 Egea aile kullanımı için gayet yeterli olur,yanlış arabayla kıyaslayıp aracınızdan soğumayın.

teşekkürler arkadaşlar biraz rahatladım
(04-10-2017, Saat: 18:59)fiataga yazdı: [ -> ]1,3 gibi rampa performansı vermez ama öldürmezde biraz yüksek devirden girceksin rampaya..
Bendede 1,3linea var rampalara devirli girdikten Sonra gaza yüklendinmi ok gibi gidiyor..Düz yolda gittiğinden daha güzel gidiyor rampada..Diğer dizellerde bu yok gibi..

Dizellerin düşük devirde torku çok yüksektir. Siz gaza bastıkça o devir mukabilinde hızlanır. Yüksek tork yüksek ağırlık çekme kabiliyeti demektir. Rampalarda araç 2 ton gibi yük bindirdiğinden benzinli motorlar bunu 100 torkla çok zor çekerken dizeller 300 le rahat çeker. Sırf bu nedenle yük taşıyan araçlarda dizel kullanılır. Hız değil de hızşanabilme önemlidir.

Dizelin dezavantajı uüksek devirde torkun düşmesidir. Bu da gaz versenizde hızlanamaması olarak hissettirmesidir. Bunu da bir nebze turbo, subap geometrisi vs ile aştılar.

Benzinlerin düşük devir sorununu kompressor/super charger ile aşıyorlar. Merco k motorları ramplarda bana mısın demez gider Smile)
(05-10-2017, Saat: 12:19)ardicli2000 yazdı: [ -> ]
(04-10-2017, Saat: 18:59)fiataga yazdı: [ -> ]1,3 gibi rampa performansı vermez ama öldürmezde biraz yüksek devirden girceksin rampaya..
Bendede 1,3linea var rampalara devirli girdikten Sonra gaza yüklendinmi ok gibi gidiyor..Düz yolda gittiğinden daha güzel gidiyor rampada..Diğer dizellerde bu yok gibi..

Dizellerin düşük devirde torku çok yüksektir. Siz gaza bastıkça o devir mukabilinde hızlanır. Yüksek tork yüksek ağırlık çekme kabiliyeti demektir. Rampalarda araç 2 ton gibi yük bindirdiğinden benzinli motorlar bunu 100 torkla çok zor çekerken dizeller 300 le rahat çeker. Sırf bu nedenle yük taşıyan araçlarda dizel kullanılır. Hız değil de hızşanabilme önemlidir.

Dizelin dezavantajı uüksek devirde torkun düşmesidir. Bu da gaz versenizde hızlanamaması olarak hissettirmesidir. Bunu da bir nebze turbo, subap geometrisi vs ile aştılar.

Benzinlerin düşük devir sorununu kompressor/super charger ile aşıyorlar. Merco k motorları ramplarda bana mısın demez gider Smile)

Dediğim gibi o hissi bana Dci vermiyor..Tdcide vermiyor(symbol,Focus kullandım)
(05-10-2017, Saat: 17:31)fiataga yazdı: [ -> ]
(05-10-2017, Saat: 12:19)ardicli2000 yazdı: [ -> ]Dizellerin düşük devirde torku çok yüksektir. Siz gaza bastıkça o devir mukabilinde hızlanır. Yüksek tork yüksek ağırlık çekme kabiliyeti demektir. Rampalarda araç 2 ton gibi yük bindirdiğinden benzinli motorlar bunu 100 torkla çok zor çekerken dizeller 300 le rahat çeker. Sırf bu nedenle yük taşıyan araçlarda dizel kullanılır. Hız değil de hızşanabilme önemlidir.

Dizelin dezavantajı uüksek devirde torkun düşmesidir. Bu da gaz versenizde hızlanamaması olarak hissettirmesidir. Bunu da bir nebze turbo, subap geometrisi vs ile aştılar.

Benzinlerin düşük devir sorununu kompressor/super charger ile aşıyorlar. Merco k motorları ramplarda bana mısın demez gider Smile)

Dediğim gibi o hissi bana Dci vermiyor..Tdcide vermiyor(symbol,Focus kullandım)

Kriter çok. Motor gragiği ve vites oranları,  aracın ağırlığı telerleğe aktarılan güç vs vs...