Egea Club İnternet Sitesi

Tam Versiyon: Egea dizel yağ değişimi
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Beyler daha önce hiç dizel araba kullanmamış biri olarak, dizel araçta tecrübeli arkadaşlardan bilgi almak istedim. Aracım yaklaşık iki aylık ve 4bin km civarında, aracın yağı bildiğiniz çamur gibi, ben benzinli araç gibi düşünüp yağı değiştirmem gerekebilir diye servisi aradım; normal durum olduğunu ve sıfır yağ katsak da aynısının olacağını söylediler. Konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar detay verebilirmi? yağ bildiğiniz çamur gibi ayrıca rodajdan dolayı 4-5bin km de yağ değiştiren oldumu?
benim araç 7000 i geçti geçen serviste kontrol ettiler normal dediler. ama senin dediğin gibi çamur kıvamı değil normal görünümdeydi.
(14-11-2016, Saat: 10:40)sommuncu yazdı: [ -> ]benim araç 7000 i geçti geçen serviste kontrol ettiler normal dediler. ama senin dediğin gibi çamur kıvamı değil normal görünümdeydi.

yanık yağ gibi simsiyah olmuş, dizel arabaların huyunu bilmediğim için garibime gitti, telefonda normaldir 20bin de değişim olacak dedi. ama insan kıllanıyor işte böyle yağ mı olur diye.
(14-11-2016, Saat: 11:02)ReDaPLLe yazdı: [ -> ]
(14-11-2016, Saat: 10:40)sommuncu yazdı: [ -> ]benim araç 7000 i geçti geçen serviste kontrol ettiler normal dediler. ama senin dediğin gibi çamur kıvamı değil normal görünümdeydi.

yanık yağ gibi simsiyah olmuş, dizel arabaların huyunu bilmediğim için garibime gitti, telefonda normaldir 20bin de değişim olacak dedi. ama insan kıllanıyor işte böyle yağ mı olur diye.

Merhabalar ,
Özellikle dizel motorlar, motor yağının daha çabuk kirlenmesine sebep olurlar ! ( Veya siz öyle hissedersiniz) Burada önemli olan yağın rengi değil, Viskozite diye tabir ettiğimiz, yağın sünmesidir. Bunu, basitçe anlamak için, yağ çubuğundaki yağı, işaret parmağınız ile baş parmağınızın arasına alın, ve parmaklarınızı yavaşça birbirinden açarak, yağın uzamasını seyredin. Eğer uzama 3-4 mm. civarında ise, problem yoktur, ama eğer hemen kopuyorsa, yağ özelliğini kaybetmiş demektir. 
Diğer taraftan, 4000 km.de ki bir aracın, yağ değişimini gerektirecek, bir durum olduğunu düşünmüyorum. ( Tabii 1 yıl dolmadıysa)
aracınızı kazasız,belasız iyi günlerde kullanmanız dileği ile...
Kafanı takma yağın rengi önemli değil,önemli olan kayganlığı renk ister istemez değişecek,cubuktaki yağdan eline sür bak kayganlığını göreceksin.Bu motorlar bir milyon kilometre devirebilen motorlar,sen periyodik bakımlarını aksatma gerisini kafana takma.
(14-11-2016, Saat: 12:44)Deha Otomotiv Yetkili Servis yazdı: [ -> ]
(14-11-2016, Saat: 11:02)ReDaPLLe yazdı: [ -> ]yanık yağ gibi simsiyah olmuş, dizel arabaların huyunu bilmediğim için garibime gitti, telefonda normaldir 20bin de değişim olacak dedi. ama insan kıllanıyor işte böyle yağ mı olur diye.

Merhabalar ,
Özellikle dizel motorlar, motor yağının daha çabuk kirlenmesine sebep olurlar ! ( Veya siz öyle hissedersiniz) Burada önemli olan yağın rengi değil, Viskozite diye tabir ettiğimiz, yağın sünmesidir. Bunu, basitçe anlamak için, yağ çubuğundaki yağı, işaret parmağınız ile baş parmağınızın arasına alın, ve parmaklarınızı yavaşça birbirinden açarak, yağın uzamasını seyredin. Eğer uzama 3-4 mm. civarında ise, problem yoktur, ama eğer hemen kopuyorsa, yağ özelliğini kaybetmiş demektir. 
Diğer taraftan, 4000 km.de ki bir aracın, yağ değişimini gerektirecek, bir durum olduğunu düşünmüyorum. ( Tabii 1 yıl dolmadıysa)
aracınızı kazasız,belasız iyi günlerde kullanmanız dileği ile...
Teşekkürler, yağın ömürünü tamamlama ihtimalini bende düşünmedim pek ama renk sebebi ile kafam karıştı, bide araç sıfır olduğu için rodajdan dolayı yağı erken değiştirmek gerektiğini anlatan bi video gördüm. https://www.youtube.com/watch?v=Az2Uf30Om1A ilgili video da sıfır araç için 2-3 bin km lerde yağ değişimi gerektiği iddia ediliyor.
2003 ten beri sadece dizel araca biniyorum. accent admire , albea,linea1,6 dizel ve egea bu zaman zarfında hepsinide  0 km aldım. anlattığınız durum gayet normal