(30-01-2017, Saat: 14:56)omerram yazdı: [ -> ]Geçen arkamdan bir araç geliyor minibüs herhalde diye düşündüm, yeni model dizel Mercedes mis. .. valla yeminle sesi multijetten baya çoktu belki soğuk motordu ama coktu. ...
Note 4 cihazımdan gönderildi
Renodur abi o.
(30-01-2017, Saat: 15:02)baba_yaga yazdı: [ -> ] (30-01-2017, Saat: 14:56)omerram yazdı: [ -> ]Geçen arkamdan bir araç geliyor minibüs herhalde diye düşündüm, yeni model dizel Mercedes mis. .. valla yeminle sesi multijetten baya çoktu belki soğuk motordu ama coktu. ...
Note 4 cihazımdan gönderildi
Renodur abi o.
Büyük bir ihtimal Reno motorudur.
Renonun motorları dahada sesli..
(06-10-2016, Saat: 08:50)baba_yaga yazdı: [ -> ]Tekrardan motor çıkarmak çok masraflı bir iş o yüzden sıcak bakmıyorlar. Ancak multijet rakiplerinden çok sesli olmasına rağmen sağlam ve performanslı bir motor. Ancak multijet aynı marka altında olduğundan kullanılmaktadır. Nitekim E-torq motor da eski BMW-Chrysler motoru.
Citroen ve Renault kullanıcısı idim. Multijet'in daha sesli çalıştığına kesinlikle inanmıyorum. Arabada vites değiştirmeyi unutuyorum bazen. (1.6 dizel)

320 torku olan çoğu dizel motor 130 ve üzerinde beygir üretiyor. Bizim 1.6 multijet egealarda güç kasıtlı olarak mı kısılmış yoksa verimliliği düşük olduğundan mı beygiri düşük. Örneğin hyundai 1.6 crdi de 300 tork var ama 136 beygir. Egeanın da en az 140 bg civarında olması gerekirdi.
(21-05-2019, Saat: 16:14)Powerslide yazdı: [ -> ]320 torku olan çoğu dizel motor 130 ve üzerinde beygir üretiyor. Bizim 1.6 multijet egealarda güç kasıtlı olarak mı kısılmış yoksa verimliliği düşük olduğundan mı beygiri düşük. Örneğin hyundai 1.6 crdi de 300 tork var ama 136 beygir. Egeanın da en az 140 bg civarında olması gerekirdi.
Bu değerler Motorun performans değerleri. Arabanın performans değerini ise 0-100km süresine bakarak öğrenebilirsiniz. bu anlamda egea nın beygir olarak çok önde araçlardan daha seri olduğunu farkedeceksiniz.
Aslında tamda öyle değil. Bunun testini yaptılar ve 308 ve Civic arkasında kaldı. Performans açısından değerlendirme yaparsak Multijet2 sınıf standartlarında performanslı bir motor. Ancak çok bariz bir üstünlüğü yok. Ayrıca tork dağıtımı konusunda geride bile. 320 NM tork çok kısa bir devir aralığında patlama şeklinde veriliyor. 300Nm tork olan diğer rakiplerde bu aralık daha uzun ve patlama şeklinde gelmiyor. Buda hem konfor hemde hızlanma sağlıyor.
Ayrıca titreşim gürültü ve yakıt tüketimi açısında da rakiplerinin gerisinde kaldı. Uzun zamandır motora çok büyük yatırım olmadı. Gürültü rölantide kabine bir hayli yansıyor. Yakıt tüketimi açısında da rakiplerinden fazla yakıyor. 1,6 multijet FPT tarafından Bravo için üretilmişti. O zamandan beri motor üzerinde çok büyük yenilik olmadı. Dizel motorun geleceğini de göz önünde bulundurursak yatırım yapılacağını sanmıyorum.
Ben açıkcası bazı disiplinlerde sınıf standartlarında bazı disiplinlerde de ortalamanın altında buluyorum.
Ben zaten diğerlerinden çok performanslı bir motor iddiasında bulunmadım. arkadaşın opel de yada hyundai deki 130 bg civarı motorlar kadar neden beygiri yüksek olmadığı konusuna cevap verdim. beygiri yüksek olmasada sunduğu performans tork ve beygir kaybını tekerlere en düşük şekilde yansıtıyor. Ben 10 saniyenin altında 100km/h hıza ulaşan görmedim bu bahsi geçen arabalarda. Bahsettiğiniz patlama konusu lineadan bu yana kullanılan değişken geometrili turbonun yapısından kaynaklanıyor. Fiatın sabit geometrili turbolu motorlarında da bu patlama hissi yok.
yakıt konusu evet fransız arabaları gibi değil. ama fransızlarda kendi arabalarında çeşitli revizyonlara gittiler. örneğin bahsi geçen130 bg seçeneği renault megandan kaldırıldı. sanırım şuan sadece kadjar ve talismanda var.
renault kadjar 130 bg 11sn
hyundai accent 136 bg 10.1sn
opel astra 136bg 10,1sn otomatik 11sn
egea sedan 120bg 9,8sn otomatik 9,8sn
vw grubunda pasatta 1.6 tdi 120bg var otomatik 10.8sn manuel yok. golf de 1.6 tdi 115bg
yani performans boyutunda durumlar bu şekilde
Değişken turbo her devirde aynı gücü vermek için tasarlanmış bir turbo olup ani güç patlaması yerine her devirde gücü aynı kalmasını sağlamak amaçlı geliştirilmiştir. Ayrıca turbo gecikmesinin de önüne geçer. Egea 1,6 motorlar da değişken geometrili turbo vardır. Bravo için üretilen 1,6 multjet iki çeşitti. Biri 105bg olup sabit geometrili turbo 290NM tork ve 120 bg değişken geometrili 300 Nm tork sahip motor. Lineada da kullanılan 105 bg motor da ani patlama daha da hissedilirdi çünkü değişken geometriye sahip olmaması sebebiyle turbo boşluğu sonrası gelen güç bir anda pik yapardı. Ani patlamanın sebebi sabit geometrili olmasıydı.
YANLIŞ!! Linea da sadece sabit geometrili turbo kullanıldı. Bunlar Euro4 ve Euro5 motorlardı. Lineada ki o ani patlama değişken geometrili turbonun kullanılmamasında kaynaklıdır. Sadece Bravoların 120bg olanlarında değişken geometrili turbolar vardı.
Burada ki konumuz ve açıklamamın çoğu Egea 1.6 mj motorun performansı ve güç değerleri olmasına rağmen içinden vgt turbo konusunu alıp özel bir cevap hazırladığınız için teşekkürler.YANLIŞ!! Lineada VGT turbo kullanıldı 1.3 90bg ve 1.3 95bg motorların tamamı vgt turboya sahiptir. Herneyse önceki gönderimde performans değerleri ile arkadaşın sorusu yanıtlanmış oldu. Burada ayrı bir polemik yaratmanın gereği yok. VGT turbolar ile ilgili ayrı bir başlık açılırsa 1.3mj 75bg, 1.3 mj 90-95 bg , 1.6 mj 105bg, 1.6mj 120bg, 1.6 mj2 120bg turbolarının teknik değerlerini ve 12 senelik 3 linea 1 punto 1 egea tecrübelerimi anlatabilirim.
(24-05-2019, Saat: 12:19)Yahyayıldız yazdı: [ -> ]Burada ki konumuz ve açıklamamın çoğu Egea 1.6 mj motorun performansı ve güç değerleri olmasına rağmen içinden vgt turbo konusunu alıp özel bir cevap hazırladığınız için teşekkürler.YANLIŞ!! Lineada VGT turbo kullanıldı 1.3 90bg ve 1.3 95bg motorların tamamı vgt turboya sahiptir. Herneyse önceki gönderimde performans değerleri ile arkadaşın sorusu yanıtlanmış oldu. Burada ayrı bir polemik yaratmanın gereği yok. VGT turbolar ile ilgili ayrı bir başlık açılırsa 1.3mj 75bg, 1.3 mj 90-95 bg , 1.6 mj 105bg, 1.6mj 120bg, 1.6 mj2 120bg turbolarının teknik değerlerini ve 12 senelik 3 linea 1 punto 1 egea tecrübelerimi anlatabilirim.
Amaç polemik değil zaten. Ben konu üzerinden teknik anlamda paylaşım olarak değerlendiriyorum. Söylemim 1.6 105 dizel içindi ve üstüne basa basa 105bg diye söylüyorum. " Fiatın sabit geometrili turbolu motorlarında da bu patlama hissi yok." sözüne istinaden yazıldı. Sonuçta katılmadığım yerlere alıntı yapıyorum buda çok normal.